tisdag 10 maj 2011

California the paradise

Bild: fått från en kompis

Det är inte lätt att komma in i vardagen igen när man varit på semester i det stora landet i väster. Jag och min man har tillsammans med mina kära föräldrar och syster bilat runt i Kalifornien, Nevada, Utah och Arizona. Det har varit en fantastisk resa med många nya upplevelser. Vi har sett en naturrikedom som jag aldrig har skådat tidigare. Vi har upplevt temperaturskillnader från 4 till 32 grader inom loppet av en timme. Sett ofantliga byggnader, mött egendomliga människor, kört igenom städer där klyftor mellan rika och fattiga var väldigt tydliga, sprungit på shoppingcenter Fashion Valley. Men jag måste nog ändå säga att det bästa av allt var att äntligen få hälsa på släkten och våra vänner där.

Jag längtar tillbaka något enormt! Det är något alldeles speciellt med Kalifornien. Det är så annorlunda. Det inbjuder verkligen till att man vill bo där. Klimatet är så behagligt, allt finns där och det är lätt att leva där, åtminstone för en svensk turist.

Sedan är det ju något alldeles särskilt med havet och vågorna!

Min man och jag planerar redan en resa back to the paradise.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar