onsdag 13 juli 2011

Semestertider innebär besök hos tandläkaren

Det var med stort motstånd som jag gick till tandläkaren. Jag har nämligen inte varit där på säkert två år. Min rädsla berodde på ovissheten om Karius och Baktus verkligen hade börjat bygga bo i min mun. Jag var livrädd att de skulle hitta några gigantiska svarta hål i mina stackars tänder.

I julklapp 2010 fick jag av mina underbara svärföräldrar en el-tandborste av den bästa sorten. Jag tror att tandborsten är a och o för fräsch mun.
Jag brukar få beröm för att det ser rent och fint ut. Jag fick även denna gång ett riktigt glatt besked om att inga hål fanns och den där tandtråden den ska jag verkligen använda varje kväll hädan efter. No way for troll digging around in my teeth.


2 kommentarer:

  1. Brrrr avskyr tandläkaren. Dessvärre fick jag snällt gå dit på min första semestervecka med en hemsk tandvärk. Nu ska jag till tandhygenist och den tiden har jag skjutit upp 3 ggr så jag får väl snällt gå dit i slutet av månaden suck....Bänken blir nog vit, en vän ringde idag och hon sa som du att det är ju en annan del i köket och att det bruter av mot dom svarta. Ha de bäst stor kram Anne

    SvaraRadera
  2. Hej Anne, hoppas det blir bra hos tandläkaren. Jag får tänka på dig då.
    Ert kök är fantastiskt fint. Så där stort och härligt som man drömmer om. Köket har verkligen fått en riktig ansiktslyftning!
    Det kommer bli jättebra med vit bänk! Vill gärna se bilder på det sen.
    Ska du på Formex? KRAMAR A

    SvaraRadera