söndag 14 augusti 2011

Fönstershoppa...

Ett kök som jag tycker är absolut enastående är Broby från Kvänum. Även Tibro och Lidhult har väldigt fina kök.
Häromveckan gjorde jag ett besök i en stadsdel som jag inte alls brukar befinna mig i. När jag gick där på trottoaren visade det sig ligga en Kvänumbutik där. När jag tittade in genom fönstret mötte mig ett så vackert kök. Jag kunde inte hejda mig utan var bara tvungen att ta en bild på det vackra köket. Nu är detta kök i svart färg vilket jag absolut inte vill ha för jag anser att det blir alldeles för mörkt för min smak. Jag skulle vilja ha det i vitt. Så tänk vitt.

Det som är charmerande med detta kök är den gigantiska spisen och fläktkåpan. Jag tycker att spisen ska stå vid en vägg där all flottigt stänk från bubblande grytor och fräsig stekstänk samlas istället för att spisen ska stå på köksön och det ska skvätta runt över hela köket. En köksö anser jag ska användas som en avlastningsyta.
Bilder: Stockholmsvit
Ni får ha överseende för alla speglingar, blixten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar