torsdag 29 september 2011

Åter på Pianofabriken...

Bild: Stockholmsvit 
Ikväll har vi fått strosa runt i hela fabriken. Nyfiket gick vi och tittade i så gott som alla lägenheter. Vi har fått fotografera, titta och känna in vår lägenhet för allra första gången. Det är långt ifrån klart, en riktigt byggarbetsplats, men så spännande! Ifrån hallen öppnar sig ett stort "hål" in till vardagsrummet och köket. (Det är inte ett hål och inget valv heller, mer en stor öppning). Det ser i vilket fall mycket välkomnande ut. De stora höga fönstren är riktigt fina. Kanske inte så fint på bilden ovan men det är ett litet smakprov och det kommer bli mycket bättre. Dock har jag inte tidigare sett att det är så pass smala som de är. Jag är så bortskämd med de gigantiska fönstren som vi har i vår nuvarande bostad. De är stora, breda, ståtliga, och det vi kommer sakna mest är den otroligt vackra utsikten mot parken.

Bild: Stockholmsvit
I änden ser ni sovrummet. Jag längtar tills min sänggavel får sättas upp där. P och jag mätte och konstaterade att allt kommer få plats. Det kommer bli riktigt fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar