måndag 5 september 2011

Knoppar och tapet fixade

Underbara helg! Finns det något skönare än en sovmorgon, ligga och dra sig i sin egen säng, inte stressa över att klockan går? Det är så enormt tacksamt med helg. Min man och jag hade i alla fall bestämt oss för att ta dagen som den kommer men vi hade några ärenden på stan som vi skulle uträtta. Vi strosade runt och bara njöt av ett varmt och soligt Stockholm.

Ni kan ana tapeten i mitten. Bild: Stockholmsvit
Vi har sökt efter en snygg, annorlunda tapet till vårt nya sovrum. Jag har tittat runt lite och sett ut en. När man ser en tapet på en hemsida är det väldigt svårt att avgöra hur den ser ut i verkligheten. Lördagens mål var att beskåda tapeten. Det visade sig vara en succé! Mönstret, ett vitt vackert snirkligt franskt gammalt mönster med en gråbeige bakgrund, blev så rätt. Eftersom min man också vill tycka till blev jag otroligt glad att vi båda tyckte att vi hittat rätt. En bit tapetprov fick följa med hem, då vi inte har fått klart för oss hur stort sovrummet är.
Bild: Stockholmsvit
En annan liten eftersökning vi haft är knoppar till köksluckorna. Dessa fina små godbitar hittade vi också idag, på byggfabriken. Det känns riktigt skönt att slippa lägga en massa tid på att leta efter handtag.

Det bästa var nog trots allt besöket hos Thomas på Sörsand. Sedan årsskiftet har de en ny riktigt flott butikslokal och vi hade inte sett den. När vi ändå var i krokarna så passade vi på att hälsa på. Jag ville även se över fattningarna på mina ringar. Allt såg så bra ut! Sen var Thomas så snäll och rengjorde mina ringar. Vilken skillnad! De skiner, som nya igen. Nu ska vi på bröllopspartaj. Ha en trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar