fredag 16 september 2011

Helgen sprang förbi i rasande fart

måndag, fredag, måndag, fredag, jo jag tycker alltid att det är måndag eller fredag. Vart tog helgen vägen?

Ändå har det varit en händelserik helg. I lördags var vi åter till Dalarö. Det är så fantastiskt där! Några vänner har sommarboende på Dalarö och i helgen var det dags för barndop. Ett enormt vackert dop! Det var väldigt fint, vackra sånger, ett sött litet flickebarn med världens frilla och stora runda ögon och det var både andaktsfullt och personligt. Precis så högtidligt som det ska vara på dop. Som om inte det räckte så var vädret sensomrigt enastående!


Hemma igen njöt vi av lördagskvällen, åt god mat, pratade och myste. På söndagen fick jag äntligen sova ut och vaknade full av energi. Rastlös som jag var kom jag äntligen ut på en springtur runt Riddarfjärden. Nu har jag inte sprungit på två veckor och det märktes i både flås och ork. Jag kom runt och kampen mot klockan gjorde att jag var skönt utmattad när jag kom tillbaka till Norr Mälarstrand. Något mer uppfriskande än en springtur kan jag inte komma på. När svetten rinner, då vet man att man åstadkommit något.

Söndagsenergin höll i sig och jag fick äntligen utmana kemikunskaperna som jag fick på högstadiet. Kemi var ett himla roligt ämne med lab-glasögon och den vita skyddsrocken. Inte för att jag hade på mig detta nu men i min tanke. Återkommer om detta i ett senare inlägg. Bildbevis finns. Min älskade syster kom förbi och kvällen tillbringades i köket. Jag kokade marmelad på plommon som jag fått av min kära svärmor och syster min satt och underhöll mig.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar